Individuele trainingen in Schaijk voor kinderen die visueel leren.
Aanbod
1. Praktische training 'Ik leer anders':
Tijdens de training 'Ik leer anders' bied ik de lesstof op een visuele manier aan voor kinderen in de leeftijd van 7 tot en met 12 jaar.
Het kind kan na de eerste les meteen vertellen of deze leermethode werkt. Dus geen eindeloos traject zonder resultaat.
Door over te schakelen naar het juiste informatiesysteem (visueel) wordt de lesstof direct begrepen en onthouden. Zo kunnen bijvoorbeeld leerlingen met een taalprobleem, woorden foutloos spellen. Van voor naar achter, maar ook van achter naar voor. Simpelweg omdat ze het woord als woordbeeld hebben opgeslagen, zoals past binnen het informatiesysteem van beelddenkers.
Deze training bestaat uit de volgende onderdelen:
- Onthouden van informatie: lesstof leren vertalen naar beelden.
- Leerproblemen en werkstress oplossen: hoofd opruimen.
- Taal: alfabet, spelling en lezen.
- Rekenen: omkeringen (25-52), plus- en minsommen, getallen 0 tot 100, tafels en automatiseren.
- Klokkijken: analoge en digitale klok.
In een kosteloos en vrijblijvend gesprek kijken we samen met je kind of je kind een beelddenker is en zal ik jullie meer vertellen over de training.
2. Training in executieve functies 'Beter bij de les':
Kinderen met zwakke executieve functies (de regelfuncties van het brein), zoals kinderen met AD(H)D of leerproblemen, hebben op school vaak problemen met het werkgeheugen, plannen en controleren. Deze functies spelen een cruciale rol bij het leren en zijn dan ook voorspellend voor leerprestaties. 'Beter bij de les' is een bewezen effectieve methode om deze vaardigheden te trainen.
Hierbij is er aandacht voor vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals concentratie, planning, werkgeheugen en doel- en taakgericht gedrag. Gedurende de sessies oefenen we op speelse wijze het toepassen van de specifieke vaardigheden en krijgen kinderen meer inzicht in hun leergedrag. Ze leren om naar het eigen functioneren te kijken, zodat ze zichzelf zo veel mogelijk zelfstandig kunnen bijsturen.
- Deze training bestaat uit 5 a 6 sessies van een uur. Elke trainingssessie heeft een vaste aanpak/volgorde:
- psycho educatie
- neuropsychologische oefeningen
- schoolse oefeningen
- werkgeheugen training
- transfer naar de klas